tirsdag den 14. september 2010

Jim Rogers taler som altid rent ud af posen

Jim Rogers havde ret før krisen, mon ikke han får ret efter den også?

TV fra Freedom Watch i en stil, som jeg godt kunne savne på dansk fjernsyn, både værtens oplæg og spørgsmål og Jim Rogers svar:

"Du kan ikke bruge penge, du ikke har."


"USA er verdens største gældsnation, ikke i verden, men i verdenshistorien. Intet land har nogensinde rejst så meget gæld som USA. Det er ikke kun et problem for vores børn og børnebørn, det er et problem for dig og mig og vores forældre... Personerne i Washington er kun bekymret for næste valg, de er ligeglade med dig, de er lige med mig, de bekymrer sig mere om deres næste løncheck, end de bekymrer sig om dig og mig..."


"Jeg ville fortælle præsidenten at nedskære så dramatisk, at det ville brænde ørerne på folk, du er nødt til at lave forfærdelige nedskæringer. Hvis jeg styrede ville hugge afgifterne af med en økse, vi er nødt til at reducere offentligt forbrug, vi er nødt til at nedsætte skatterne. Vi ville lade det amerikanske folk bestemme, hvad de skal bruge pengene til. Jeg ved meget bedre, hvad jeg vil bruge mine penge på, end George Bush, Bil Clinton, Obama."


"I Washington dræber de den klasse, der sparer op, folk der har gjort det rigtige i ti år. De smadrer den gruppe, der får nul afkast på deres opsparing, fordi renten er nul. Når du ødelægger sparerne, så ødelægger dit lands fremtid."


Jim Rogers, der forudså at Fannie Mae og Freddie Mac gik ned med flaget år før det skete. svarer på spørgsmålet om, hvad der venter USA; At der venter det samme som er sket det sidste halvandet år, det vil fortsætte mod det værre, dollar vil blive svækket og renten og inflationen vil stige.

0 kommentarer: