søndag den 1. maj 2011

Egå Engsø sidste dag i april 2011

Jeg havde faktisk aldrig været ved Egå Engsø før, den er relativt ny, så havde jeg ikke forventet det store.

På minussiden er den tæt på stærkt trafikerede veje og ikke helt så idyllisk som Årslev Engsø, på positivsiden kan det netop været årsagen til, at man kan komme noget tættere på fuglene derude, de er simpelthen mindre sky, end de er ved Årslev Engsø.

Alt i alt en rigtig dejlig dag, hvor jeg fik taget over hundrede billeder.

Noget jeg elsker er, når der er mange forskellige farver i spil, og det er der til tider derude, jeg mener ikke at følgende billede har fanget farvespillet tilstrækkeligt, men det skyldes, at jeg fotograferede delvist mod solen og glemte at give kameraet solhatten på.

HUSK AT I KAN KLIKKE PÅ BILLEDERNE FOR AT FÅ DEM LIDT STØRRE.



Her er flere landskabsbilleder:





Der var relativt mange fugle allerede nu, modsat Årslev Engsø, der virkede underbefuglet blot ugen før:

Her har vi en Klyde:



En Taffeland:



Og en spooky troldand:



Endelig var der også min yndlingsand, som jeg var skuffet over, jeg ikke så ude ved Årslev Engsø, som jeg ellers plejer - nemlig gravandet med det flotte røde næb, der er stærkest i farven om foråret:





Alt er så ikke fred og idyl derude, der var også denne Musvåge, desværre lykkedes det mig ikke at fange den på et tidspunkt, hvor viber chikanerede den:



Viben er en hurtig fugl og adræt, den er svær at fange i luften, men jeg gjorde naturligvis forsøget:



Så er det noget lettere på jorden:



Et par af naturens store fugle have fundet ud af at dele en dejlig eng i fordragelighed:



Som i kan se, er de knap så trygge ved mig.

Tilsidst et billede af en ikke helt identificeret fugl, en af dem, der var langt væk. Det er muligvis en art Ryle, det kunne det godt ligne:

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Musvåger bliver ofte chikaneret af andre fugle.
Ved Skæring Strand har jeg ofte set krager genere en musvåge, men hvorfor?

falkeøjeranste

Anonym sagde ...

Jeg tror kodeordet er smuttet ind i underskriften.
Men hvordan?

falkeøje